سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید و فروش جواهرات آنلاین

نظر

تشخیص سنگ اصل ،یکی از مهمترین نکات در خرید سنگ های قیمتی وجواهرات است. برای تشخیص سنگ اصل از تقلبی عموما یا باید آنها را به آزمایشگاه های تخصصی برد و مورد بررسی قرار داد و یا اینکه به یک فرد متخصص و خبره آن را نشان داد.در نگاه اول،ممکن است نتوانید تفاوت سنگ اصل از تقلبی را تشخیص دهید.بنابراین نیاز است کارهایی بیش از یک نگاه انجام دهید تا تفاوتشان را تشخیص دهید.در سنگ های تقلبی معمولا همه چیز شبیه به سنگ اصل ست حتی در مشخصات شیمیایی اما مشکل این است که به عنوان سنگ اصل فروخته شده اند.  البته راههایی برای تشخیص سنگ اصل از تقلبی و جود دارد که با آنها یک فرد عادی هم می تواند تا حدود زیادی تفاوت این دو نوع سنگ را دریابد.
در زیر  به برخی روشهای تشخیص تعدادی از سنگهای قیمتی پرداخته ایم:

الماس

تشخیص سنگ اصل

روش های زیادی برای تشخیص الماس اصل از تقلبی وجود دارد.تست اصلی این است که ببینید میتواند شیشه را ببرد یا نه.یک الماس واقعی به سادگی میتواند شیشه را ببرد اما نمونه تقلبی نمیتواند.

از آنجایی که الماس یکی از سخت ترین سنگ های جهان است، به راحتی و با استفاده از یک سطح خشن دچار سایش نمی شود.اگر سنگ قیمتی شما بعد از انجام این کار بدون یک خط و خطوطی باقی ماند شما یک الماس بی عیب و نقص دارید.یکی دیگر از راه های تشخیص سنگ الماس اصل، تست مه است. برای این کار الماس را به مدت 4 الی6 ثانیه مقابل دهان خود نگه داشته وبه آرامی درآن بدمید. اگرالماس شما بعد از رفع بخارهایی که بواسطه ی برخورد هوا با آن ایجاد شده است دوباره مثل سابق شفاف شود،الماس شما واقعی است.

برای مطالعه ی ادامه ی نوشته، اینجا را کلیک کنید.